TAK PUAS HATI DENGAN PERKHIDMATAN ASTRO
Tarikh aduan: 13.12.2008
Pengadu: Am Chin Kong, Kota Marudu, Sabah
Aduan: tidak puas hati dengan pihak astro yang membuat pemotongan pada hari ini (12/12/2008) sedangkan telah membuat pembayaran melalui pejabat pos Kota Marudu sebanyak RM59.00 pada 15.11.2008 yang lepas. Beliau telah menghubungi pihak astro dan pihak astro telah berjanji untuk menyiasat perkara ini namun pemotongan tetap juga dibuat.
Komen editor: kemungkinan bayaran belum diterima oleh pihak astro. Siapa harus dipersalahkan? Pihak Pejabat Pos atau astro? Harap kedua belah pihak sama-sama mengkaji hal ini dan sama-sama mempertingkatkan mutu perkhidmtan demi kebaikan pengguna.
MAKLUMAT TERKINI TENTANG ADUAN:
Saya telah dihubungi melalui sms oleh pihak pengadu bahawa talian astrony telah disambung jam 8 malam tadi. Pihak Astro juga telah menghubungi beliau dan meminta maaf atas kesilapan.
Komen editor:
Memadaikah sekadar memohon maaf? Berapa orang telah menjadi mangsa "kesilapan". Berapa wang telah dihabiskan oleh semua "mangsa" untuk menelefon pihak yang berkenaan? Jika pengguna yang lambat bayar, ada -ada saja kos tambahan dikenakan sebagai denda. Tapi jika pihak syarikat yang lambat beri perkhidmatan atau melakukan kesilapan/kesalahan? - MEMADAIKAH SEKADAR MEMOHON MAAF???
0 comments:
Post a Comment