Friday, December 5, 2008

ANTARA MASALAH RAKYAT DIBANTU NGO

(Sumber gambar: Ikhsan Sdr Nazri Botong, suaramualaf.blogspot)


Sebagai NGO, kami tidaklah punya wang untuk membantu semua orang yang ada masalah tetapi kami mampu menyalurkan masalah untuk diambil perhatian pihak berkenaan. Gambar rumah di atas adalah satu contoh rakyat miskin yang ditimpa musibah baru-baru ini. Berkat kprihatinan rakan-rakan NGO misalnya sdr Nazri Botong yang cepat memaklumkan kepada saya, rakannya, kami berjaya menghubungi pihak berkenaan dengan pantas. Hasilnya? pihak-pihak berkenaan, misalnya tuan DO segera bergegas ke kampung Salimandut, Tandek, Kota Marudu bagi melihat kejadian mangsa angin kencang.

2 comments:

Lt Kdr (M) Musli Bin Jaffar December 5, 2008 at 3:33 AM  

Sebab itu saya lebih berminat untuk mengadukan permasalahan ini terus kepada cikgu. Bukan berniat nak membebankan cikgu. Saya rasa tidak keterlaluan sekiranya saya katakan cikgu antara orang yang berpengaruh di KM juga di seluruh sabah. Saya faham orang macam cikgu mesti banyak kerja perlu disiapkan. Daripada masalah ini dibiarkan begitu sahaja ada baiknya diadukan. Keadan saya tidak mengizinkan saya untuk berbuat demikian melainkan hanya dengan kemudahan internet sahaja.

Secara tidak langsung dengan senyap2 kita dah bantu masyarakat. Sekurang2nya ada juga sumbangan kepada masyarakat.

BUNG ADI December 6, 2008 at 7:30 AM  

senyap atau terang2 sama saja bagiku. InsyaaAllah ikhlas cari rahmat.

About This Blog

Jika ingin kongsikan masalah, sila sms/e-mailkan kepada:
* SMS : 019-5369378 (atau)
* E-mail : http://yomogun@yahoo.com.my (atau)
* Tinggalkan dalam ruangan komen.

SAYA AKAN BERUSAHA MENGURUS MASALAH TUAN/PUAN/SDR/I. MUNGKIN JUGA ADA PEMBACA MAMPU MEMBANTU.


Nota: Mengurus dan menyelesai ada bezanya. Saya hanya mengurus, harap-harap dapat diselesaikan masalah itu. InsyaAllah. Amin.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP