Sunday, May 17, 2009

SEGERAKAN SMK BANDAU DAN SMK TANDEK 2

Saya bukan bussinesman yang minta-minta projek. Saya sanguru yang tiap hari berhadapan dengan masalah pelajar, ibu-bapa sekaligus rakyat. Tahukah pembaca masalah utama pendidikan rakyat khususnya di N5 Tandek? Masalanya ialah: kebanjiran pelajar dari kawasan perbukitan yang memerlukan asrama sedangkan hanya SMK Tandek yang ada asrama. Kapasiti asrama SMK Tandek haanyalah 400 orang sedangkan jumlah pelajarnya kini "more than 1650" dan majoritinya tinggal di perbukitan yang sukar dihubungi. Saya terpaksa memperkenalkan sistem kuorta dan mahu tidak mahu ada pelajar yang tidak dapat tinggal asrama. Implikasinya tentu sdr/i boleh duga. Justeru, saya memohon agar pihak kerajaan segera melaksanakan pembinaan SMK Bandau dan SMK Tandek II yang tergendala. Beri peruntukan khas dan segera. Jika tidak, beberapa tahun lagi, ramai pelajar akan terjejas teruk pengajia mereka di peringkat sekolah menengah.

"HURRY UP, SIR!!!..."

2 comments:

Dya Mysa June 21, 2009 at 8:27 AM  

akum..mmg patut smk tandek2 disegerakan bg matasi mslh pelajar khususnya penempatan asrama...terutama sekali pelajar dari SAMPARITA..TP,kalu ada smk tandek2 pn adakah ia akan menjamin pelajar dpt asrama terutama pelajar SAMPARITA??Sya rasa KEMUDAHAN SEPERTI JALAN RAYA yg DIASPAL perlu bh di SAMPARITA..kalu pelajar sana xdpt asrama xmasalah bah durang pulng balik..cuma JALAN RAYA BAH..YG BUAT SAMPARITA INI JAUH btol..lama btol smpi d tandek..sbb dr dlu lg JALAN RAYA SANA TIADA PERUBAHAN???padahal lama sudah bah HARAPAN KC ASPAL jalan SAMPARITA-KOTA MARUDU..
tidak tahu ke mana sudah janji-janji angin..

Dya Mysa June 21, 2009 at 8:31 AM  

SANGGURU...saya amat bangga dgn kamu...semoga SANGGURU MEMBAWA PERUBAHAN KPD KOTA MARUDU KHUSUSNYA KWSN TANDEK...moga x mengabaikan kg2 yg mc lg ketinggalan dlam pembangunan...

About This Blog

Jika ingin kongsikan masalah, sila sms/e-mailkan kepada:
* SMS : 019-5369378 (atau)
* E-mail : http://yomogun@yahoo.com.my (atau)
* Tinggalkan dalam ruangan komen.

SAYA AKAN BERUSAHA MENGURUS MASALAH TUAN/PUAN/SDR/I. MUNGKIN JUGA ADA PEMBACA MAMPU MEMBANTU.


Nota: Mengurus dan menyelesai ada bezanya. Saya hanya mengurus, harap-harap dapat diselesaikan masalah itu. InsyaAllah. Amin.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP